sgguh2 menduga keimanan....

semalam i call u, u x answer....
eh salah taip lirik lagu plak...ehehehe
semalam 26/10/10, aku pi wat passport kt imegresen PETALING SEBERANG JAYA,PULAU PINANG.....pejabat imegresen tuh bhadapan ngan BALAI POLIS & JPJ and bersebelah ngan HOSP. tak tahu jgak?? memang la ko xtahu sebab ko bukan orang pulau pinang!!!! cissssss.....
aku smpai sane dalam kul 10 lbey gitu....mula2 smpai, sila ke kaunter 2 untuk mengambil borang ye kwn2....eh, kalo pjabat imegresen kat tempat korang, xtahu la plak aku kaunter berape amik borang...hehehee
masa ambil borang tuh nanty, dioarang akan tanye da penah wat passport ke blum??? kalo da penah, dia nk tengok la yg lame..............aku kn pnah ade dulu2 ms zaman knak2 ribena riang...tp da expired la. yang jadi msalahnye, aku xbawak n passpot lame tuh ade kt umah.....so how?? aku xckap la ade kt umah..tp aku cakap hilang. eh memang ye pon hilang. ntah mane2 mak aku campak....
so kena wat report polis..........kami pon, aku n ana, pi la balai polis depan tuh..eh depan bukan bermakna boleh jlan kaki ayam ye kwn2.....kena naik kereta jugak.
da sampai balai polis, haaaa kat sini lah kesabaran aku teruji giler babi. ade 2 orang polis yang entertain. entertain ke?? blasahhh je la....sorang pempuan, sorang laki. yg pempuan tuh, da ade orang depan dia. so aku duk depan polis laki tuh bnama ALI bkn name sbenar n bnombor 85@#$........uishhhh siap ingat no kaki tangan lagi tuh ko atie!!! mane tak nye, around 40 minit gak aku duk hadap muka dia!!!
mula2 duduk tuh dia cakap camni..."kejap eh...saya nak siapkan kerja nih sket je lagi". aku cam ok tak per la.......tunggu punya tunggu, eh printer dia bmasalah pulak.....nih xtanye lagi nih ape masalah aku nih....dia duk godek2 printer tuh, xmenjadi jgak......aku siap isi borang nk wat passport tuh depan dia n SMS ngan ana duk menyumpah mengutuk kelembapan kerja dia...printer tuh still gak xjalan.
last2 dia fed up.....eh aku ingt nk baiki sampai esok printer tuh.

pastu dia cakap camni "sy nak pi basuh tangan jap, tengok haa da hitam2 tangan sy (sambil tunjuk tangan dia)" xkan aku nk jwab xbleh plakkn?? so aku angguk je la.....
dia da siap bsuh tangan mandi segala, dia duduk...masa tuh dia start la tanya aku ade masalah ape...aku jawab la sje dtg sni nk ngadap muka encik nak report passport hilang.......elok je aku habis jawab, eh staff sbelah dia plak suh tengokkan printer.......nk  print.....duk godek2 lagi printer tuh smbil mulut mnyumpah orang atasan mintak printer baru....da printer tuh xjalan jgk. baru la hegeh2 nak kol ofis atas nk print. tu pon mkan masa....elok la tuh. orang atas n bawah same je mnyusahkan aku!!!!  time tuh aku da SMS ana bkira2 nak g balai lain dah.....aku bg masa 10 minit je lagi. kalao tak wat gak report aku, memang aku amuk bla r...
dia tahu kot niat hati aku nk mngamuk dlam ms 10 min ag, baru la nak wat report aku.......ada 1 soklan tuh,
encik POLIS : ambil ape kat usm?
aku : elektronik engineering
encik POLIS : owww boleh la baiki printer nih.
aku xsenyum or bg ape2 respon pon!!! dalam ati aku je jawab, boleh....boleh bla!!! bagi aku rm250, meh sini aku g beli printer baru!!! knape rm250 atie?? entah aku pon xtahu. hahaha
da siap report aku, aku kena naik atas nk print....da naik atas, orang atas plak marah2 banyak sangat print kat atas tuh.........ai, aku masa tuh sabar je la.....nak mngamuk pon ade.....
settle kt balai polis...total masa kt balai polis 1 jam. kalo orang nk mati, memang mati kejung dulu baru siap report.
ngan polis perempuan tuh duk mngunyah asam sambil taip report orang depan dia nye.....bukan nk tawar kt aku....at least sejuk la jgak ati aku....

aku xtahu la nak cakap ape........xterkate. patut la orang sllu duk pertikaikan gaji n servis goverment punye pekerja....(nih org petikaikan. BUKAN AKU!!!)
tak di nafikan, bukan semua pekerja goverment teruk kan?? tp tu lah...."kerana nila setitik, habes rosak susu sebelanga."



TEGAS, ADIL, BERHEMAH......

No comments: