how i meet him :)

salam n hai...
sumone ask me
ehhh tapi rsnye bukan sumone, almost everi one kot tnye how i meet mr.hubby to be..huhu
yer la...bidang aku ngan dia ibrat langit ngan bumi kot. dia medic, aku engineering. mmg xleh geng la kan...
siap dia nnty. kalo gaduh, aku nk black out kn satu umah tu. pastu die ccuk ko ngan jarum. erkkk gulp! ok2 xjadi...tsskk

entry ni sgt sarat dgn wording. kuasa aku nk pcah2 kan dua pulak...sekali harung je senang, nk bc, bc...xnk bc, baca jugak!!! penat aaku karang ni der....dhla karang pakai tab ni mnguji kesabaran dan ke imanan. ok lets start!

die add+pm aku kt fb on 19hb2 2013...ingt lagi masa tu petang kt poli tgh latihan mngajar..n time tuh semua lec xde g miting jbtan...aku plk suppose ade kelas ko-k ptg tuh smpai kol 5...mmndangkn rmai lecturer batal kn kelas, aku pon suke2 hatiiii ler btalkan kelas gak. bahaha pdhal xg miting ponnnn.

chit chat kt fb tu smpai ler ke magrib, die ckap nk g surau..n die tingglkan no hp die nnty bleh whatsapp..romeo sgt kn??? pfttt! aaaa sblum tu, aku pon xtaw cane bleh accept dia as fren kt fb sbb biasenye aku xkn approve some body yg xkenal..huuu n ms chatting tu dia tnye cite2 aku..ms tuh xthu pon dia doktor to be...aku jwb la. "kalo tnye cite2 ms kicik dlu haruslah gah! nk jd doktor aje.,,xnk kerja cikai2"
skli dia jwb, "xpe la xjd doktor pn...dpt husben doktor pon boleh kn??" derrrr sweet la knon2 nye tuh??? tskkkk

mlm tu sambung pulakkkk kt whatsapp..yg herannye, smpai pg bute boleh plak whats app xttdo. cube kalo skang ni, msej 3,4 kerat, sedar2 da kroih9! die la....sbarrrrr je haku nih.

den 22hb2 2013, dia ajk kuo bekfast...kire 1st time nk jmpe ni. haaaa ni lg satu plik. biase aku xkn kuo bdua ngan blainan jntina..mesti bw adik aku yg bongsu tu. tp ntah, skit pon aku xpelawa adik aku tu ms ari kjadian. huuuu dhla aku slh bg direction umah...hehe

g la mkn kt dungun tuh...yg ni plg xleh lupe...da mkn2 tu kan, ms nak blk, nk kuo kdai, boleh x tibe2 die ckap gni.......cer korang teka die ckap ape..ala teka la teka la...ok lah xnk teka. sentap jemah!!!
die ckap gni, "sbenarnya mak saya ade gak dlm kdai nih" hamikkkkkkk!!! mjurrrr xpengsannn aku kt situ..menggelupur,hentak2 kaki aku kt situ. tskkk trussss laju je kpale ni rewind, erkkkk ade x td terpelanting tulang ayam? ade x aku ggit tulang ayam tu dgn tdk sopang? arghhhh! stressss aku oiii...aku ade habit suka ggit2 tulang tu especially bhgian peha. korang imegine la ye sndri...
smpai kt kete aku mggelupur. dushhh!

tuh sekali die knekan aku.,.,xhbes kt situ je. ade sekali tuh sumwhere in march, nk g ppd (read:pjbt pnddikan daerah) nk jumpe pgwai yg urus ckgu gnti tula,skali pgwai tu xavailble pg...aku ni dh alang2 dekat ngan umah die, gtaw la die xjd jumpe..,die ajk la kuo breakfast. ok lah...boleh je.
tgh2 mkn, korang tahu ape jd???

bolehhh x tibe2 ade m.cik dtg dr tepi bg salam. n guess who?? bakal ibu mertuaku okeh!!! n pak mertua sekali. dushhhhh..being noorharyatie yg always kelam kelibut, panik, ape2 je la...u named it. aku laju2 bgn nk bsalam, time tuhhhh la aku tpijak kain, n tbe2 rs kusi aku dduk tu nk tbalik kbelakangg. xreti nk explain kekalutan ms tu. veriii the suprise. time kasihhh abg sbb sudi pndekkan nyawa syg! pfftttttt
spatahhh dtnye, setengah patahhh hakuu jwb. huwaaaa nseb la ms tu bbaju kurung. buatnye bjeanss sendat? ehhh aku mne ade jeans sendat. hewhew

banyak kali jugak dia wat suprise yg bisa mmbuatkan aku heart attack! dushhhh bw kua mkn pagi2, tibe2 adik dia ade skali...mak ayah dia tok sah cakap la. confirm2 ada jugak....ehhhh tapi ade satu tu xjadi. kui3 nak ajak aku g mesra mall ngan family dia. hik3 kalau x,mauuu mati segala kutu atas kepala aku ni. i olssss ni pemaluuuu orgnye. puiiii. bahaha

dhla masa mula2 mama dia kol, aku ade kt JLN TAR masa tuh. masuk satu kdai tu, dorg pasang lagu kuat gile. kire bsing la...hbes tbe2 ade org kol. aku xtengok nombor tu tp terus angkt. kn xdgr, aku siap boleh sound cmni, "bolehh cakap kuat skit x?"  kongggg ajo sgt kn menantu hantu ni? huhu abisss  mane nk tahu tu no mama dia. kalau tahu, sah2 aku bg salam skit nyeeee pjg beserta bcaan al- fatihah mgkin..huk5

pastu kwn2 aku ade jugak tanya cmane aku introduce mr.hubby to be kt family aku?
xde!!! aku xpenah arrange majlis rasmi mkn2 bersama pon. dia yg sokmo xmaluu tibe2 nak masuk umah aku. huhu serius....ms 1st keluar tuh, dia ada jugak nk jumpa datin seri mama. nk mntak izin la konon2. aku ckap xyah...bia dulu. hehe smpai la sehari tu, mak dia nk jumpa mak aku. jumpa kt KFC okeh....hah masa tu baru datin seri mama jumpe bakal mnntu dia. lepas je dari tu, dia sendri muka xmalu datang masuk umah aku...hihihi bukak puasa hari tu pon, aku xjemput2 der apatah lagi nk pelawaaaa....dia yg offer nk bukak puasa ngan datin seri mama. huuu tapi bagus jugak. at least aku nmpk effort dia bukan nak kat aku je. wlapon org kate xde pape ag, wt pe nk jumpa2 family semua, xmnis orang pndang. derrrr ko kua ngan anak dia ok je kan? nk jumpe mak ayah dia tibe2 xmanis la, ape la. puiiii!

datin seri mama tu pon, jenis rock n steady je. xde nk tnye2 aku bile nk bw balik umah or bile nk kenalkan ke ape...bagi datin seri,.sampai masa, ada ler tuh. huhu n aku sgt2 bsyukur sbb mr.hubby to be yg mulakan langkah dlu. nk harap aku, esk nk kwen agknye baru bg die masuk umah. bahhaha kembang la tewwww org puji dia! pftttt

2,3 kali  gak dah dia jumpa ngan m.cik2 aku. boleh kate 1 family datin seri mama dah kenal dia. senang...kalo tibe2 spupu aku tserempak dia kuo ngan pempuan lain, hah aku bg mandat kt situ jugakk tembakk terus! hinssss hinsss *idung berasap2*

ehhh xcite lg cmne dia leh add...hurm dia cakap, mama dia yg sruh add kt fb. curlasss kn bkal mak mertua haku? suh ank add kt fb okeh. hihihi
cite dia gni, spupu mr.hubby to be nih satu u ngan aku ms master,uthm. aku xknl sgt pon...knl gtu2 je sbb dia pnah kenakan aku time interview pinjmn yyasan terengganu. ehhh bnyk plk watak guna gnti nama dia...pning aku. spupu dia tuh nama aidi.
so bkl ibu mertua ku nih tnye la aidi kot2 ade kwn2 aidi duk tganu ni yg bujang comel mnis lg mnawan. huhu so aidi nih tnjuk la fb aku...n bkl ibu mertua ku nih, blk umah suh la mr.hubby to be add ntuk knl2. tskkkk

skejapppp sgt je knl+bkawan, 11hb4 2013 dapat cincin risik. hihi n 20hb4 2013 confirmkn tarikh semua....ni dah nk raya, insyaallah pas ry ni bertunang n sebulann lebih skit lpas tunang, insyaallah kahwin la kami...insyaallah, aminnnn..korang doakn semuanye bjln dgn lancar ye? huuu...

1 comment:

lala yusof said...

kelakar...duk trg jgak...salam ramadan