IVF part 1

assalamualaikum n hai....

*entry ni sarat sangat dengan words. serius xtipu*
finally, finally the day has come...huhuhu
kan masa kaunseling haritu, doc jangka pick up dalam bulan 3.
alhamdulillahhh alhamdulillah rezeki ALLAH bagi awal....
29/2/2016 DONE pick up! 

ceritanya macamni, setiap kali period kan aku kena kol fertility HSNZ bgtahu dah period n usually laki aku la tukang kol. so masa bulan 1 tu, day 1 period, laki aku pn kol la bgtahu dah period...
lepas kol fertility, biase husben akan kol aku la plak. ahhahahah 
memang 100% bab kol n berurusan dengan orang sane, aku serah kt husben je. kahkahkah

ok berbalik pada cerita, dah die kol untuk bgtahu aku dah period tu,
 tetibe kak k (read: nurse) cakap, 
"doktor, akhir bulan 2 ade kosong. kite pick up bulan 2 okey doktor! doktor suruh la bini doktor start  makan yazz 21/1/2016 den 25/1/2016 mai buat screen test bla3"

seriusss aku xpercaya masa husben ckap tu. 
banyak kali aku suruh die ulanggg balik sbiji2 mcmane die bercakap ngan kak k. hewhehwhew
sehari tu senyummm manyakkk manis. :p

start la makan yazz sebiji sehari start 21/2 on day 7 makan sampai 10/2. 
owh yazz tu pil perancang. 
tujuannya nk regularkan period plus xnak la bg pregnant bfore procedure. 
bfore makan tu aku ade la google2 psl yazz ni...
paling aku xsabar nk mkn ialah kerana, 
BOLEH MENURUNKAN BERAT BADAN. 
n seriusly aku turun 2 kg taw. tapi mungkin sebabnye aku jaga makan.
 jaga xjaga sgt la...tengahari xamik nasik, 
tapi carbo lain like roti n mee aku bedal cmbiasa. kahkahkah 
pastu everitime hubby balik wiken, fast food sentiasa. 
mkan plak like pizza, spageti...phewww!

25/1/2016
pergilahh laki bini buat screen test. actually juz amik darah je laki bini. 
hurmmm dah amik kiri nurse failed, kanan husben lerrr ngamikkan nye.

datang plak jumpe doc on 10/2
n aritu jugak kak k bagi slip amik injection 
gonal-f (besarkan telur) & cetrotide (matangkan telur n prevent form pecah).

dalam cool box biru n beg merah tu penuh ngan ubat2an. huuu

ni ler ubat2tannye....
sekotak merah tu rm500 taw.
tapi aku kn buat kt gov, so free la.

dah makan yazz tu, suppose bile stop tu period la. 
tapi xperiod2 jugak smpai la ari ahad 14/2 tetap xperiod. sedangkan ahad tu dah day 31.
seriussss stresss gile xperiod. T_T
cmbiasa aku paksa laki aku kol kak k..........
n kak k ckap, 
kalao selase xperiod jugak, post pone la date pick up. T________T
bertambah2 la stresssss nye. huhu

isnin 15/2 petang..
aku dh stress sangat konon xnak fikir dah, 
give up!!
aku sruh lagi laki aku kol sane ckap nak abaikan cycle ni. 
cari tarikh baru je...*sambil nges*

selase 16/2 pkol 1.45 ptg cmtu,
finally period datang....
sbb tu kalau allah kate jadi, maka jadilah....

so 17/2/2016 which is day 2
start la cucuk gonal-f 200iu kali ni kat perut. huu
mula2 tu mintak mama cucukkan, dah day 4 gtu, dah brani cucuk sendri. huhu

 satu pen ade 300iu. aku kena cucuk 200iu sehari.
so ade hari yg aku kena ccuk 2 jarum...huuu

pagi2 breakfast jarum

21/2/2016 day6 period,
TVS kat hosp kemaman.
 suppose aku kena g HSNZ, tapi aku request nk buat hosp kemaman, n doc bagi.
jadi kat sane doc pakar la buat.
seronok tengok result scan kali ni. besar2 telur....
penuh mcm dragon ball. hahaha
doc tu kol doc HSNZ n diskus2, 
lagi 2 hari aku kne g HSNZ
 n on that day tu jugak kena cucuk cetrotide.
maka dari kemaman, balik ler smula ke paka.
yuppp skang aku duk paka teman mama.


planner ni nanti doc scan2, doc tulis la size2 telur tu.
ni cetrotide...pon ccuk kat perut

perghhhhhhhhh gile sakit. owh aku g cucuk kt klinik swsta. 
kne byr la... dah la sakit, pening pulak tu.

nanti la pulak sambung...hahaha





No comments: